HELDER HRM VACATURE

Financieel Manager, Almelo/ Fulltime

Voor onze klant in Almelo zijn we op zoek naar een ondernemende en vlotte:

Financieel Manager (1,0 fte)

Organisatie:
Onze opdrachtgever, Rekos B.V., is al jarenlang dé specialist op het gebied van motorvoertuigen en machines. Door een professionele mentaliteit te combineren met een enthousiast en gemotiveerd team, heeft Rekos zich de afgelopen decennia ontwikkeld tot een prachtig bedrijf met ca. 50 medewerkers. Naast het specialisme op het gebied van remmen en koppelingen, beschikken ze over een full-service vrachtwagenonderhoudsbedrijf, een groothandel in bedrijfswagenonderdelen en een voor de regio unieke revisiewerkplaats. Rekos B.V. heeft haar hoofdkantoor gevestigd in Almelo en heeft tevens een tweede vestiging in Varsseveld.

Functie-inhoud:
Als Financieel Manager ben je het financiële geweten van het bedrijf en als MT lid de sparringpartner voor het management. Je bent verantwoordelijk voor een efficiënte en betrouwbare structuur voor alle managementinformatie, de optimalisatie en het onderhouden van het kostenmodel en het opstellen van de financiële rapportages. Aan de hand van een analyse van deze rapportages signaleer je belangrijke ontwikkelingen en adviseer je het MT.

Verantwoordelijkheden:

– Dagelijkse aansturing en optimaal laten functioneren van de medewerker financiële administratie;
– Eindverantwoordelijk bij het opstellen van de maand- en jaarafsluiting, het opstellen van de periodieke financiële rapportages, waaronder Balans, Cashflow en financiële prognoses (forecast en meerjarenplanning) en het doen van belastingaangiftes;
– Je levert een actieve bijdrage in investeringsvraagstukken, het voldoen aan wettelijke kaders en doorrekening van business cases en acquisities;
– Optreden als contactpersoon voor de accountant en verzekeraar;
– Je bent op de hoogte van alle commerciële en operationele processen en analyseert de impact hiervan op financiële processen en resultaten;
– Ondersteunen van de verkoopleider bij het bepalen van prognoses en analyseren van marge’s en de hoofd werkplaatsen bij het berekenen en bepalen van tarieven en kostprijzen en factureringsproces;
– Je bent eindverantwoordelijk voor de verwerking van de salarisadministratie in AFAS;
– Waar nodig stel je arbeidscontracten op en pas je de cao toe.

Wat wordt er van jou verwacht:
– Als Financieel Manager beschik je over een afgeronde relevante hbo-opleiding. En enkele jaren werkervaring als administrateur/ controller/ accountant;
– Je hebt goede kennis van externe verslaglegging en affiniteit met financiële vraagstukken. Vanzelfsprekend heb je ruime kennis van ERP systemen en bij voorkeur van AFAS;
– Je hebt visie, toont ondernemerschap, bent overtuigend, vasthoudend en analytisch sterk. Je bent pragmatisch en beschikt over een oplossingsgerichte en toegankelijke proactieve houding.

Wat bieden we jou:
Wij bieden jou een veelzijdige en uitdagende functie binnen een succesvolle onderneming met een nuchtere cultuur. Waarbij je met verschillende disciplines zult samen werken en verantwoordelijk bent voor een klein team van de financiële administratie.
Je bent lid van het MT en hebt een goed salaris met een uitstekende pensioenregeling.

Solliciteren
Werving & selectie voor deze vacature ligt in handen van Helder HRM. Overtuig ons in een uitgebreide motivatie waarom jij de geschikte Financieel Manager bent voor onze klant. Voeg tevens je uitgebreide CV toe. Voor vragen kun je bellen met Marjolein op het nummer; 0648178096

 Neem contact op

Helder HRM
Lasondersingel 151
7514 BR Enschede

053 – 8200 918

info@helder-hrm.nl

of vul het formulier onderaan de pagina in om te solliciteren.

 

Solliciteren op deze vacature?

Vul onderstaand formulier in en stuur je CV mee. Wij nemen dan contact met je op.

sollicitatieformulier

Maximum file size: 12MB