Heldere communicatie

Gespreks-
technieken

Een heldere communicatie in jullie organisatie is cruciaal voor de onderlinge verbinding. 

Voor iedereen in de organisatie is effectief communiceren cruciaal. Goede gesprekstechnieken inzetten kan daarbij helpen.  Wij trainen teams en individuele medewerkers in diverse gesprekstechnieken. Leren ze omgaan met diverse gesprekspartners en zorgen ervoor dat de samenwerking wordt bevorderd.

De training is interactief en tools worden aangeleerd door middel van het toepassen van theorie in diverse spelmethodieken.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Opbouw van het gesprek
  • Effectief communiceren
  • Timing
  • Actief luisteren
  • Non-verbale communicatie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met weerstanden
  • Draagvlak creëren
  • Situationeel leidinggeven
  • Communicatiestijlen
  • Aanpassen aan gesprekspartners

De aangeleerde tools kunnen medewerkers toepassen in de vele type gesprekken die zij voeren. Bijvoorbeeld in een werkoverleg, in ontwikkelgesprekken, in slechtnieuws gesprekken, in sollicitatie gesprekken, in de aansturing van medewerkers, bij het ombuigen van weerstand en in het overtuigen van collegae etc.

.

Onlangs bij Helder HRM een training mogen volgen. Marjolein wist direct een open sfeer te creëren waardoor ik me direct prettig voelde. Tijdens de training mooie nieuwe inzichten op gedaan die ik meeneem naar de praktijk! De afwisseling tussen theorie en praktijk was erg goed, waar door de energie in de groep bleef.

Cindy van Essenveldt

Manager ICT en Facility, TRIXXO