Heldere communicatie

Gespreks-
technieken

Een heldere communicatie in jullie organisatie is cruciaal voor de onderlinge verbinding. 

Voor iedereen in de organisatie is effectief communiceren cruciaal. Goede gesprekstechnieken inzetten kan daarbij helpen.  Wij trainen teams en individuele medewerkers in diverse gesprekstechnieken. Leren ze omgaan met diverse gesprekspartners en zorgen ervoor dat de samenwerking wordt bevorderd.

De training is interactief en tools worden aangeleerd door middel van het toepassen van theorie in diverse spelmethodieken.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Opbouw van het gesprek
  • Effectief communiceren
  • Timing
  • Actief luisteren
  • Non-verbale communicatie
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met weerstanden
  • Draagvlak creëren
  • Situationeel leidinggeven
  • Communicatiestijlen
  • Aanpassen aan gesprekspartners

De aangeleerde tools kunnen medewerkers toepassen in de vele type gesprekken die zij voeren. Bijvoorbeeld in een werkoverleg, in ontwikkelgesprekken, in slechtnieuws gesprekken, in sollicitatie gesprekken, in de aansturing van medewerkers, bij het ombuigen van weerstand en in het overtuigen van collegae etc.

.

I recently attended a session hosted by Marjolein and taught in English. The session focused on giving and receiving feedback; it was both informative and practical. The session emphasised tailoring feedback based on the recipient’s colour profile, helping to ensure the message lands effectively by considering their individual preferences.

We also learned the SBI (Situation-Behavior-Impact) model for structuring feedback. Marjolein highlighted the importance of avoiding assumptions and focusing on stating observations and opinions, making feedback more constructive and objective.

Marjolein was an excellent teacher, ensuring we had plenty of time to practice the techniques and gain confidence with the concepts. Her clear, approachable style made the session enjoyable and effective. Overall, it was a valuable session that provided practical tools for giving thoughtful, effective feedback. Highly recommended!

Charlotte Hawksworth

National Accountmanager UK, Vivera